Jako obchodní manažer jsem měl možnost používat systém CRM na Microsoft 365 a musím říct, že to pro mě bylo opravdu zásadní. Před zavedením tohoto systému jsme měli všechna data o klientech, obchodních příležitostech a aktivitách rozptýlená na různých místech - v e-mailech, excelových tabulkách a poznámkových blocích. Bylo náročné udržovat přehled a efektivně plánovat další kroky.
S příchodem CRM na Microsoft 365 se nám podařilo centralizovat veškeré informace na jedno místo. Mám teď kompletní přehled o každém klientovi, jejich požadavcích, historii komunikace i aktuálním stavu obchodního případu. Všechna klíčová data mám při ruce, a to i když pracuji na cestách nebo z domova.
Velkou výhodou je také automatizace některých úkolů a procesů. Například při vytvoření nového kontaktu se mi nabídne připomenutí k dalšímu kroku nebo možnost naplánovat schůzku z kalendáře. Ušetřilo mi to spoustu času, který jsem mohl věnovat přímo komunikaci s klienty.
Další skvělou vlastností je možnost sdílení informací s kolegy, kteří mají díky tomu stejný přehled. Když jsem někdy potřeboval zastoupení, mohl jsem obchodní případ bez větších problémů předat. A samozřejmě neocenitelné jsou přehledy a reporty, díky kterým mám lepší kontrolu nad výkonností a mohu se lépe rozhodovat.
Celkově systém CRM na Microsoft 365 zefektivnil mou práci, zvýšil produktivitu a umožnil mi poskytovat lepší služby zákazníkům. I když zavedení nového systému nejdřív vyžadovalo čas na zaškolení a přizpůsobení se, dnes už si nedokážu představit, že bych fungoval bez něj.
Jako manažer prodejního týmu jsem si brzy uvědomil, že efektivní řízení všech probíhajících obchodních případů je klíčové. Se starým systémem sledování příležitostí v tabulkách bylo snadné ztratit přehled o důležitých milnících a termínech.
To se ale změnilo, když jsme přešli na CRM v Microsoft 365 s integrovaným nástrojem časové osy. Teď mohu vidět všechny své aktivní obchodní případy pěkně vizualizované na časové ose. Jednotlivé položky jsou barevně odlišené a obsahují stručný popis spolu s přiřazenými úkoly a termíny.
Časová osa mi umožňuje snadno identifikovat blížící se důležité milníky a můžu tak lépe plánovat svůj čas i čas svého týmu. Vidím, kdy jsou naplánované schůzky, zasedání, termíny pro doručení nabídek apod. Mohu si časovou osu přizpůsobit podle svých preferencí - například zvýraznit top obchodní případy.
Velmi oceňuji také možnost sdílet časovou osu s členy prodejního týmu, abychom měli všichni přehled o stavu jednotlivých případů. Díky lepší koordinaci se nám daří být efektivnější a méně záležitostí zbytečně nezůstane viset.
Celkově pro mě nástroj časové osy v CRM značně zjednodušil řízení prodejního funnelu a obchodních případů. Usnadnil plánování a poskytl jasnější přehled, díky čemuž jsme jako tým produktivnější.