Menu > oblast Prodej > Nabídky
Menu > oblast Prodej > Objednávky
Vytvoření Nabídky přes tlačítko „+ Nový“
Otevře se formulář, kde vyplníme Název nabídky, klienta, kontaktní osobu a další údaje.
Stiskneme „Uložit“, čímž data zapíšeme do databáze.
Ověřeným postupem u dlouhodobých klientů je vytváření Nabídek přímo z karty daného Klienta. Díky tomu bude nabídka a z ní vytvořená objednávka napojena na jednání s klientem v případu.
Na detailu Klienta na záložce Souhrn v oblasti Nabídky klikneme na tři tečky a vybereme „Nová položka Nabídka“. Nebo na záložce Nabídky a Objednávky obsahující seznam nabídek a objednávek souvisejících s Klientem klikneme na „Nová položka Nabídka“. Tím se také zamezí vzniku duplicitních nabídek vytvářených různými členy týmu.
Velkou výhodou vytváření Nabídek z karty Klienta je předvyplnění Klienta a Kontaktní osoby. To značně urychlí vytváření nabídek a sníží chybovost.
Další možností je vytváření Nabídek přes Obchodní případ, aby se nám údaje předvyplnily údaji Klienta.
V obchodním případu na záložce Souhrn v oblasti Nabídky klikneme na tři tečky a vybereme „Nová položka Nabídka“. Nebo na záložce Nabídky a Objednávky obsahující seznam nabídek a objednávek souvisejících s obchodním případem klikneme na „Nová položka Nabídka“. Tím se také zamezí vzniku duplicitních nabídek vytvářených různými členy týmu.
Velkou výhodou vytváření Nabídek z Obchodního případu je předvyplnění některých údajů. To urychluje vytváření nabídek.
Na výpis nabídek a objednávek se dostaneme přes menu „Nabídky“ nebo „Objednávky“.
Ve výchozím zobrazení vidíme seznam Otevřených nabídek či Otevřených objednávek.
Máme zde několik přednastavených filtrů:
- Otevřené Nabídky
- Otevřené Objednávky
- Moje Otevřené Nabídky – pouze kde jsem vlastník (odpovědná osoba)
- Moje Otevřené Objednávky – pouze kde jsem vlastník (odpovědná osoba)
- Deaktivované Nabídky a Objednávky
- Dokončené Objednávky
- Všechny Nabídky a Objednávky
Záložka Souhrn
Oblast „Základní informace“ – Informace o klientovi, kontaktní osobě atd. Zároveň je zde tlačítko pro převod nabídky na objednávku.
Oblast „Položky“ – seznam položek – produktů nebo služeb, které se načítají z katalogu položek, a je možné je pro danou nabídku upravovat nebo nastavovat slevy. Také je zde pole se součtem celkové ceny položek, DPH a slev. Pomocí „Nový záznam Položka“ se přidávají produkty do nabídky.
Oblast „Údaje k Objednávce“ – obsahuje číslo objednávky, datum dodání a komentář k objednávce (který lze vkládat do generovaných dokumentů)
Oblast „Údaje k Nabídce“ – obsahuje číslo nabídky, platnost nabídky a komentář k nabídce (který lze vkládat do generovaných dokumentů). Zároveň je zde tlačítko pro převod nabídky na objednávku.
Oblast “Časová osa“ – Vytváření a prohlížení aktivit vázaných na tuto nabídku/objednávku
Oblast „Přílohy“ – zde můžete vkládat nebo vytvářet dokumenty a soubory k nabídce/objednávce
Oblast „Naposledy upraveno“ – kdo a kdy naposledy upravoval tento záznam
Záložka Položky
Seznam položek produktů nebo služeb, které se načítají z katalogu položek, a je možné je pro danou nabídku upravovat nebo nastavovat slevy. Také je zde pole se součtem celkové ceny položek, DPH a slev. Pomocí „Nový záznam Položka“ se přidávají produkty do nabídky.
V horní části v oblasti „Načtení produktů z jiné nabídky nebo objednávky“ můžete vybrat již existující nabídku nebo objednávku a načíst z ní položky do této nabídky. Může se hodit pro duplikování nabídek s úpravami, nebo pro nabízení stejné nabídky o více produktech různým klientům. Vyberte nabídku, přepněte přepínač „Spustit načtení“ a uložte, poté se spustí automatizace, počkejte 15s a stiskněte Aktualizovat pro aktualizaci stránky.
Záložka Náklady
Zde si můžete evidovat náklady na objednávku, aby se vám spočítal zisk z objednávky.
Pomocí Nový záznam Náklad přidáte jednotlivé náklady.
Aktualizace součtů probíhá jednou za hodinu, nebo jej můžete vyvolat ručně.
Záložka Zakázky
Přímo z Objednávky můžete vytvořit Zakázku, a díky tomu se vám v Zakázce spousta informací z objednávky předvyplní.
U Objednávky lze sledovat stavy zakázek (otevřené, dokončené, neaktivní) a fáze vytvořených Zakázek vázaných na objednávku.
Záložka Související
Na záložce Související si můžete prohlédnou záznamy vázané na Nabídku/Objednávku, jako: Aktivity, Dokumenty, Položky, Adresy, Náklady, Zakázky.
Můžete přepínat mezi různými zobrazeními a grafy, nebo exportovat tyto záznamy do Excelu.
V horní části se zobrazuje upravitelný Proces, který hlídá postup, aby se na žádný krok nezapomnělo a vždy se vědělo co následuje.
Fáze „Vytvoření“ – Vyplnění základních údajů k nabídce/objednávce jako klient, platnost nabídky, odeslání nabídky a případně převedení na objednávku
Fáze „Zpracování“ – Zde je domluvení datumu dodání a potvrzení od klienta
Fáze „Fakturace“ – Vyřešení fakturace objednávky a úhrady.
V menu „Šablony Wordu“ vyberete šablonu Nabídky či Objednávky a automaticky začne stahování Word souboru s vyplněnými daty z Nabídky či Objednávky.