Menu > oblast Realizace a Servis > Zakázky
Vytvoření zakázky přes tlačítko „+ Nový“
Otevře se formulář, kde vyplníme Název zakázky, typ zakázky (servis, revize, kontrola, realizace, školení), Klienta, Kontaktní osobu, adresu, popis, předběžnou cenu a termín, a další údaje.
Stiskneme „Uložit“, čímž data zapíšeme do databáze.
Po uložení se nám otevře pole pro přiřazení hlavní odpovědné osoby a dalších členů realizačního týmu.
Níže v oblasti „Související záznamy“ vidíme z jakého obchodního případy nebo objednávky Zakázka vznikla.
Oblast „Časová osa“ – zde vidíme naplánované aktivity na zakázce a již dokončené aktivity a poznámky.
Oblast s detailními informacemi o klientovi, kontaktní osobě a zařízení.
Oblast Dokumenty pro nahrání souvisejících dokumentů a souborů.
Vidíme zde oblasti pro Zadání zakázky (popis), Rozsah provedené práce, Termíny zahájení a dokončení.
Dále jsou pole pro podpis Klienta a Realizující osoby, čímž obě strany potvrdí, že vše proběhlo a že zápisy sedí.
Zde vidíme související záznamy s touto zakázkou, jako Aktivity, Dokumenty, Propojení, Nabídky/Objednávky a Zařízení, které lze detailně zobrazit i s grafy.
V horní části se zobrazuje upravitelný Proces, který hlídá postup, aby se na žádný krok nezapomnělo a vždy se vědělo co následuje.
Fáze „Nová“ – Vyplnění údajů o Zakázce
Fáze „Plánování“ – Vyřešení termínů a přiřazení realizačního týmu
Fáze „Materiál“ – Objednávka a doručení materiálu pro zakázku
Fáze „Realizace“ – Průběh realizace, zakázkové listy a protokoly
Fáze „Fakturace“ – Vyřešení fakturace v objednávce a úhrady.
Možným postupem u dlouhodobých klientů je vytváření Zakázek přímo z karty daného Klienta. Díky tomu bude zakázka napojena na jednání s klientem v případu.
Na detailu Klienta na záložce Souhrn v oblasti Zakázky klikneme na tři tečky a vybereme „Nová položka Zakázka“. Nebo na záložce Zakázky obsahující seznam zakázek souvisejících s Klientem klikneme na „Nová položka Zakázka“. Tím se také zamezí vzniku duplicitních zakázek vytvářených různými členy týmu.
Velkou výhodou vytváření Zakázek z karty Klienta je předvyplnění Klienta a Kontaktní osoby. To značně urychlí vytváření nabídek a sníží chybovost.
Ověřeným postupem je vytváření Zakázek přes Nabídky a Objednávky, aby se nám údaje předvyplnily údaji Klienta a dané Objednávky.
V Nabídkách a Objednávkách na záložce Souhrn v oblasti Zakázky klikneme na tři tečky a vybereme „Nová položka Zakázka“. Nebo na záložce Zakázky obsahující seznam zakázek souvisejících s Nabídkou či Objednávkou klikneme na „Nová položka Zakázka“. Tím se také zamezí vzniku duplicitních Zakázek vytvářených různými členy týmu.
Velkou výhodou vytváření Zakázek z Nabídek a Objednávek je předvyplnění některých údajů. To urychluje vytváření Zakázek a udržuje provázanost dat k pozdější fakturaci a historii zakázek v systému.
V menu „Šablony Wordu“ vyberete šablonu a automaticky začne stahování Word souboru s vyplněnými daty ze Zakázky. Lze to využít na tisk Zakázkových listů nebo předpřipravených protokolů.